Permët - Tirana

20 september 2022 - Tirana, Albanië

20-09-2022

Vandaag hebben we een reisdag, want we keren terug naar Tirana. Maar eerst krijgen we een heerlijk ontbijtje geserveerd. Na het ontbijt de koffers  naar de auto gebracht, om daarna direct  weer omhoog te lopen, omdat we nog wat van Permët wilde zien. De bedoeling was om onze bagage nog in het guesthouse te laten staan, maar dat kregen we de eigenaresse van het  guesthouse niet aan haar verstand gebracht, dus vandaar dat we heen en weer gelopen zijn. Op het centrale plein beneden koffie gedronken. Hierna zijn we naar Tepelenë gereden. Hier is bij het kasteel van Ali Pasja een houten voetbrug, die door hem is gebouwd, maar inmiddels gerestaureerd.

Dit is de laatste stop op weg naar Tirana. Onderweg heel veel tankstations en restaurantjes behalve toen wij wat wilde eten. Uiteindelijk een tankstation met eten en een hotel. Dus wij naar binnen, we hadden er geen goed gevoel bij en dat klopte. Of we iets konden eten, ja dat kon en hij wees naar een kast met chips en crackers. Dat was niet wat we in gedachten hadden. Een flesje water voor 80 cent gekocht en weer verder. Bij het volgende station hadden we meer geluk.         De rest van de reis verliep voorspoedig, In Tirana zelf natuurlijk de bekende drukte zoals die bij een stad hoort, met wegwerkzaamheden. Politieagenten die verkeer regelen waar het niet hoeft en waar wel, zie je ze niet. Maar we vinden verder zonder problemen ons hotel.

Terwijl we aan het inchecken zijn, is de man van het verhuurbedrijf van de auto er ook al om de auto op te komen halen. Onze koffers staan inmiddels op een wagentje en ga ik vast met de “piccolo” naar onze kamer. Eerst maar eens een biertje drinken in de tuin van het hotel. Het zwembad is vanmiddag gesloten i.v.m. een bijeenkomst, jammer.

We besluiten om naar het Skanderbegplein te lopen, dat ligt vlak bij het hotel en is het belangrijkste plein van Tirana. Het is een enorm plein, met daaromheen veel prachtige gebouwen, waarin ministeries zijn gevestigd. Tirana verrast ons. Morgen een rustdag voor we donderdag naar huis gaan.

1. Tonny en Erna:
    20 september 2022
    Geniet er nog even van.
  2. Pa en ma:
    21 september 2022
    Een heel goede reis terug ,
    groetjes van ons