Himarë - Sarandë

16 september 2022 - Sarandë, Albanië

16-09-2022

Vandaag zijn we verder gereden over de SH8 richting Sarandë. Wederom prachtig uitzicht van bovenaf over de zee of in een dal tussen de bergen. Alleen jammer de bergen waren aan Hans zijn kant, dus ik keek in het ravijn 🫣, maar de weg is breed en goed dus ik heb rustig om mij heen zitten kijken.

Onderweg kwamen we langs het kasteel van Ali Pasja. Dit lag in een “bijzondere baai” en was  een bezoek meer dan waard. Echt een bastion, waar je door heen kon wandelen en vanaf boven had je een mooi panorama overzicht.  In de baai staan verlaten partijkantoren en heb je uitzicht op de tunnels waar de Sovjet onderzeeërs lagen.
Vanaf hier doorgereden naar Sarandë, om ons hotel op te zoeken. Dat was nog een hele onderneming, alles eenrichtingsverkeer en een bord dat we zouden moeten volgen, wat we nu nog moeten vinden 😕

Uiteindelijk de auto ergens geparkeerd en lopend op zoek gegaan naar het hotel, wat we toen vrij snel vonden. Het ligt aan een kilometerslange boulevard met alleen maar hotels, restaurants en cafés. Maar wel heel gezellig. De man achter de receptie was zo vriendelijk om met Hans naar de auto terug te gaan en mee te rijden naar het hotel, want je mag er wel met de auto naar toe.

Eenmaal gesetteld hebben we een restaurantje gezocht om wat te eten en zijn we naar het strandje aan de overkant van het hotel gegaan om af te koelen, want het is erg warm vandaag.
Na het eten een eindje over de boulevard gewandeld.

Morgen willen we naar de opgravingen van Butrint. We zijn alleen benieuwd wat het weer doet, want voor morgen wordt een regendag voorspeld, we kunnen het ons niet voorstellen, maar misschien dat het daarom een beetje drukkend warm is. We zullen het morgen beleven.