Rondreis Albanië 11 t/m 22 september 2022

12 september 2022 - Tiranë, Albanië

11-09-2022

Eindhoven - Tirana

Vandaag begint ons avontuur in Albanië 🇦🇱. Maar we kunnen jullie vertellen, vliegen is tegenwoordig al een heel avontuur. Aangekomen op vliegveld Eindhoven zagen we de lange rij al staan. Maar eerst mochten we onze bagage zelf inchecken en daarna in de lange rij voor de security check. Om 13:00 uur sloten we achter aan en om 14:45 waren we er door. Pfffff. Bij Starbucks een heerlijke ijskoffie gehaald en de start van de race op Monza gekeken. Onze vlucht had inmiddels een uur vertraging. Toch moesten we al op tijd naar de gate, paspoortcontrole wat ook al niet soepel verliep. We hadden een priority ticket dus dat ging vlot, maar hebben we buiten nog een tijd in de rij gestaan, voor we het vliegtuig in mochten (Max was inmiddels gefinisht). Om een lang verhaal kort te maken, om 17:00 uur gingen we de lucht in en om 19:00 uur zijn we geland, hadden een behoorlijke tale wind. Bij de paspoortcontrole een niet zo een gezellige dame, maar daarna verliep het vlot. Koffer al op de band, geld gepind en onze chauffeur stond keurig klaar.

Het was nog een hele rit naar het hotel en we waren blij dat we onze huurauto morgen pas krijgen. Wat een drukte, maar Tirana oogt heel modern. In het hotel werden we vriendelijk ontvangen. We hebben een simpele maar goede kamer. Koffers neergezet en we zijn op zoek gegaan naar een restaurant om te eten. Een paar honderd meter verderop was een plein met restaurant en live muziek. Daar krijg je meteen een vakantiegevoel van.

tot zover onze wederwaardigheden van de eerste dag.

1. Pa en ma:
    12 september 2022
    Geniet er van
  2. Tonny en Erna:
    12 september 2022
    Ook wij volgen jullie. Veel plezier