Vlorë - Himarë

14 september 2022 - Himarë, Albanië

14-09-2022

Vanmorgen hebben we ons hotel in Vlorë verlaten. Vlorë sprak ons niet echt aan en we vonden het dan ook niet erg om verder te reizen.

Van Vlorë naar Himarë is een afstand van 71 km waar we iets meer dan drie uur over gedaan hebben. Maar het was een prachtige route, die soms langs de zee liep of dwars door de bergen, met prachtige uitzichten. Het ging echt met haarspeldbochten omhoog en naar beneden. Maar de weg was goed te berijden en breed genoeg om met twee auto’s langs elkaar te rijden. We hebben onderweg de nodige (foto) stops gemaakt. De eerste stop was bij een panorama uitkijkpunt waar we koffie hebben gedronken. Om onduidelijke reden liepen daar ook een aantal paarden los.

Bij een volgende uitkijkpunt hebben we een hele tijd zitten kijken naar paragliders die vanaf dat punt de berg afzweefden. We hebben ze wel vaker in de lucht gezien, maar nooit zien opstijgen. Het “stoeltje” waar ze in hangen is de zak waarin de paraglide zit. Heb bedacht dat ik dit toch echt niet ga doen 🫣

Een paar kilometer voor we Himarë in reden stond ineens een verkeerslicht 🚦. Al snel werd duidelijk waarom. We reden door een stadje met zo een smalle straat, daar konden geen twee auto’s naast elkaar rijden.

aangekomen bij het hotel werden we met alle egards ontvangen. Nadat we de koffers uit de auto hadden gehaald werd onze auto door een bellboy naar de parkeerplaats gebracht. Het meisje van de receptie ging ons met de zwaarste koffer voor naar de kamer. Hans wilde hem zelf pakken, maar dat ging niet door. Op de kamer legde ze ons keurig uit hoe alles werkt.

Na de lunch hebben we heerlijk een paar uur aan het zwembad gezeten en zijn we net terug van de boulevard waar we wederom hebben gegeten 🍽 Zitten nu nog heerlijk op ons balkon, met “geweldige” muziek op de achtergrond.

Morgen houden we een zon, zee en strand dag, en oh ja natuurlijk tussendoor ook eten🍲 en ze hebben hier ook heerlijk 🍺

1. Tonny en Erna:
    14 september 2022